Zdravim opat Chcel by som rozsirit svoje vedomosti preto sa pytam vas. Uz mi "skapali" dva Li pol akumulatory.. V priebehu dvoch rokov. Tak sa vas pytam ako sa k Lipolkam "spravat" ? Moze poklesnut kapacita baterie ked sa akumulator vybija na doraz ?? Cize caka, az pokym sam nezastavi motor ? Pokazi sa mi Lipolka ak som len raz to tak urobil ? Teda len raz som ju nechal vybit na doraz... Dufam ze mi neodide..
Ako je to s nabijanim ? Taktiez poklesne kapacita akumulatora ak ho vyberiem z nabijacky skor ako sa nabije ?? Mozem dat nabit akumulator ak este nieje vybity ?? Teda, ostava mu este napriklad 50% kapacity...
Dakujem
Nazdar - najprv mi napíš aké presne Lipoly aj značku Ti odišli a aký pohon (motor a vrtuľu) s nimi napájaš....Ja používam lipoly až "nadoraz" - otázka nastavenia regulátora (dolná hranica na článok, napr. 3,1V - 3V- 2,8V). Vždy je lepšie neísť až po doraz. Ďalej použitie balancera, nemusí byť vždy, ale aspoň cca 70% nabití, taktiež niektoré lipoly potrebujú byť čo najskôr po vybití nabité a nemajú radi napr. mesiac vo vybitom stave...toľko moje skúsenosti. Ťahal som s niektorých bateriek fakt ich horné max. prúdy a už ich mám aj 3 ky.....
zatiaľ toľko.majo
Caf, diky.. Momentalne som zistil, ze jeden z tych akumulatorov je dobry.. Cize vadny je len jeden..
Teraz trochu odbocim
Ako som pisal v inom prispevku mam tu novu helinu Walkeru 59. Bezi na 11,1V akumulator, ktory bol k nej. Akonahle k nej pripojim jeden akumulator, ktory je tiez 11,1V tak vrtulnik neche nastartovat. Ide to len s tym ktory bol v baleni. Kde moze byt chyba ?? Ked som meral voltmetrom aku tak malo to nejakych 8,54V. Ked ho nabijem tak voltaz je priblizne rovnaka. Moze to byt tym, ze ma aku nizku voltaz ? Ved pri kazdom aku sa pocas letu voltaz znizuje nie ? Tak na 8,5 Voltoch by nemal byt problem.. Aku je takisto Li-pol polaritu som dal OK
Dakujem
Nazdar,
bratu, napätie ti nemôže klesnúť na 8,5V len tak zrazu, aj pod záťažou, o tom sú tie C-čka na AKU: 15,20,...C. Zjavne ti to jednoducho regler ani nepripojí, resp. hneď odopne lebo má na vstupe "málo voltov"....druhá baterka drží tých 12V cca?
a apropo, to som ti písal minule že ked je regler nastavený okolo 2,9V na článok, čo asi cca bude, tak potom min. napätie bude cca 8,7V !!!! Musí byť teda vyššie a to na dobrých AKU trvá cca 85% letu a potom klesá na tú spodnú hranicu, čiže na začiatku maju nabité okolo 12,5V potom pomaly klesaju ,ak sú kvalitné a tvrdé - schopné dať vysoký prúd, tak až niekde v tých 85-90% poklesnu pod 11V!!! potom to už ide rýchlešie dole a ked dosiahnu napätie nastavené reglerom napr 9, 8,7V.....tak regler odpojí motor. Servá idú na tú aku?, hej?
No tak tej baterke neklesne napetie len tak na 8,5V. Ono sa to ani viac nenabije Mozna, ze je ten akumulator nejako "oslabeny" Vo vrtulniku mi to nefunguje.. Ale ked ho vlozim do lietadla tak bezi v pohode az po to minimalne napatie, cize az pokym sa nevybije. A aj ked je uz trocha vybity tak v pohode nastartujem lietadlo...
Druha originalna baterka drzi po nabiti aj okolo 13,5V cize s nou nieje problem
Serva ano, su napojene na akumulator. Je to vlastne "jeden okruh" v heline cize z akumulatoru sa napaja vsetka elektrika.
Mam v tom mozna trochu zmatok
Dakujem za trpezlivost
13,5 V lipoly????? a 8,5 V ???? to je akože tiež 3článok?
13,5 V na 3článok, to nieje akosi veľa ? a 8,5 je zas dosť málo.... )
Ehm páni dnes som zistil v com bola chyba Bola to chyba ku ktore sa radsej ani nepriznavam 😀 Cize vsetko je uz OK Vrtas lieta na obe akumulatory
omg!
A dakujem za ochotu
Nemáš za čo slenčinka!
Ake giro by ste odporucili do Walkera 60B.Na forach som cital ze elektronika na Walkere je onicom respektive je to pravda.Serva my dlho nevydrzali a tak som kupil nove digi a pisu ze je potrebne vymenit aj giro.Sice neviem preco ale ked to stabilite pomoze?
No gyro by malo podporovať digi servá. My používame značku Logictech 2100 čo je cenová relácia cca 100 €. Sú aj lacnejšie ale neviem či sa nebudú kvalitou pohybovať na úrovni toho čo je originál vo Walkere.
Caute.Mam otazocku.Mam vysielac,prijimac,motor a serva z vetrona asw28.Chel som skusit ci to po troch rokoch odlozene vskrini este funguje tak som sa rozhodol kupit novu baterku.Kedze momentalne s tym neplanujem lietat tak som kupil len lacnu 7,4V 350mA.Po pripojeni baterky mi to servami sice cukne ale nie tak ze ich nastavi do nulovej polohy a to aj pry zapnutom vysielaci.Moze byt problem v tom ze je ta baterka slaba alebo hladat chybu inde?
baterku si pred pripojenim nabil ?
Ta ja som hlupak,to ma nenapadlo.len tuna je teraz dalsi problem.nova baterka ma mensi konektor na nabijanie ako povodna.Slo by to tak ze zo starej cvaknem konektor a priletujem ho na tu novu?